HANDELSBETINGELSER

GENERELLE OPLYSNINGER

Denne webshop er ejet og drevet af Acier Studio I/S. Alle transaktioner og juridiske aftaler gennemføres i overensstemmelse med de juridiske strukturer gældende for virksomheden Acier Studio I/S (CVR 44902028).
For yderligere information eller forespørgsler, kontakt os venligst på kontakt@acier.dk


Acier Studio
Regenbursgade 12
8000 Aarhus C
kontakt@acier.dk


BESTILLING
Når du handler hos Acier Studio, accepterer du automatisk vores salgsbetingelser. Derfor anbefaler vi, at du grundigt læser alle nedenstående vilkår og betingelser, inden du begynder at handle.
Når du har bestilt en vare, vil du modtage en bekræftelse på din ordre. På dette tidspunkt er der lavet en købsaftale, og det beløb, du har købt for, er blevet reserveret på din bankkonto, indtil ordren er afsendt. Når ordren har forladt vores lager, trækkes pengene fra din bankkonto.

BETALING
Acier Studio modtager betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb kan gennemføres i DKK. (Danske kroner), SEK (Svenske kroner), EUR (Euro9 og er inkl. moms.

ANSVARSFRASKRIVELSE: 
Vi forbeholder os retten til at rette eventuelle typografiske fejl i priser eller lagerbeholdning. Selvom vi bestræber os på at levere præcis information, beder vi om forståelse i tilfælde af unøjagtigheder. Hvis nødvendigt, vil ordrer, der er påvirket af sådanne fejl, blive annulleret. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen - f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare.
Tak for din forståelse!

LEVERING

Acier Studio bestræber sig på at standardprodukter* på hjemmesiden er klar til forsendelse inden for 3-5 hverdage. Hvis varerne uheldigvis ikke er på vores lager, vil vi kontakte dig hurtigst muligt, så vi kan blive enige om en eventuel senere levering.
Acier Studio tilbyder gratis levering til GLS/PostNord pakkeshop i DK eller GLS hjemmelevering til 59kr. i DK. GLS har en leveringstid på 2-4 hverdage i DK for varer til og med 20kg. Produkter tungere end 20kg (sofaborde) sendes med fragtmand. Vi sender en personlig mail til dig, hvor vi aftaler tidspunkt for levering.
Når din ordre er afsendt, vil du modtage et Track & Trace-nummer, som giver dig mulighed for at følge din pakke. I travle perioder kan længere leveringstider forekomme. Acier Studio kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser med GLS/PostNord. I tilfælde af meget forsinkede eller manglende ordre bedes du kontakte os på kontakt@acier.dk - så gør vi alt hvad vi kan for at finde en løsning.

Andre EU lande:
Pris: 79 DKK til pakkeshop.
For større møbler udregnes dette når leveringsaddressen indtastes.
Levering uden for EU:
Pris varierer fra land til land.
Få tilsendt et tilbud herpå ved at kontakte os på kontakt@acier.dk
Specialordre, skal enten afhentes (gratis) eller sendes med fragtmand for købers regning.  Vi sender en personlig mail til dig, hvor vi aftaler tidspunkt for levering.
 
*Gælder ikke følgende møbler: sofabordet Tromsø, Stockholm, Copenhagen og Uppsala. Forventet leveringstid 4-6 ugers.

RETURNERING

Alle standardordre* kan returneres indenfor 14 dage. 
Du skal sende en mail til os på kontakt@acier.dk, hvor du oplyser dit ordrenummer og ønsket om at returnere. Hvis vi ikke modtager denne mail, bliver din pakke sendt retur til dig, da vi ikke kan modtage pakken uden varsling. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Returnering er altid på egen regning. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Dvs. du bærer risikoen for at varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Produktet skal sendes forsvarligt i original emballage samt ordrenummer skal oplyses ved fx. at vedlægge kopi af din ordrebekræftelse. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.
Alle returneringer skal være poststemplet inden for 14 dage efter købsdatoen. Alle returnerede varer skal være i ny og ubrugt stand. Produkter skal returneres i samme stand som ved køb. Brugte varer, beskadigede varer eller produkter, der viser tegn på slid og brug, accepteres ikke. Det er kundens ansvar at sikre, at varerne er i samme stand som ved købet.


Hvis du ønsker at udøve din fortrydelsesret inden for 14 dage efter dit køb, tilbyder vi at sende en returlabel via e-mail. Vi vil derefter kreditere fragtomkostningen ved din tilbagebetaling af købsbeløbet.

Returneringsadresse:

Acier Studio I/S
Regenburgsgade 12, 3.tv
8000 Aarhus C



Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
*Specialordre tages ikke retur. Dette gælder alle ordre der er lavet på tilbud og som ikke er at finde på webshoppen. Dette gør sig fx gældende for en Skagen hylde på 120cm men hvor dybden er ændret til 30cm eller andet. Dette er 1-styks produktion og dermed en specialordre.

FORTRYDELSESRET

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter leveringen, og fra fortrydelsen skal varen være os i hænde senest 14 dage efter. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager hele ordren. Du skal sende en mail til kontakt@acier.dk og give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen ved ikke at hente/tage imod den. Skulle du fortryde dit køb, hvor en gratis gave leveres med selve ordren skal hele ordren returneres. 
Når varen/varerne er returneret, tilbagebetales købsbeløbet til din konto inden for få dage, dog ekskl. evt. fragtpris. Husk, at du selv bærer risikoen for varen, indtil vi modtager den.

REKLAMATIONSRET

Acier Studio yder 2 års reklamationsret i henhold til den danske købelov. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationsretten dækker ikke almindeligt slid, skader forårsaget af fejlhåndtering eller manglende vedligeholdelse.
Produktet kan returneres til reparation, ombytning eller efter aftale eventuelt kreditering, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
For defekte eller beskadigede produkter, kontakt os venligst hurtigst muligt (inden for 24 timer). Inkluder dit navn, købsbevis, en beskrivelse af problemet og billeder af varen. Når vi har behandlet din anmodning, vil vi sende dig en erstatningsvare.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kontakt os inden du vil returnere dit produkt, så det vil foregå nemmest muligt.

REFUSION OG TILBAGEBETALING

Efter at have modtaget din retur og inspiceret varens tilstand, vil vi behandle din refundering. Det kan tage mindst 7 dage fra modtagelsen af varen til behandling af din returnering. Vi overfører vi som udgangspunkt beløbet til den oprindelige konto, medmindre andet er angivet. Oplysningerne kan oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
TILBAGEBETALING
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.


Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

OMBYTNING

Acier Studio kan desværre ikke tilbyde regulær ombytning af din vare, med mindre vi har begået en fejl og sendt dig en forkert vare. Hvis du ønsker at ombytte din vare til en anden, skal vi bede dig lægge en ny ordre på det, du ønsker, i stedet. Du returnerer den oprindelige vare til os, hvorefter vi behandler den i henhold til vores returregler.

COPYRIGHT OG KOMMERCIEL BRUG

Vi beder venligst om, at du ikke bruger nogen af vores produkter til kommerciel brug eller markedsføringsformål uden vores tilladelse. For produkt- og fotoforespørgsler bedes du kontakte kontakt@acier.dk 

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.


Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@acier.dk.